Latvijas kārtas laureāti konkursā “Lidice – 2023” – esam to skaitā!

51.Starptautiskās Bērnu mākslas darbu izstādes-konkursa “Lidice – 2023” Latvijas kārtas  laureātu skaitā – mūsu Centra audzēkņi:
Aleksandrs Kozadajevs, darbs “Ķekatnieki danco”, skolotāja Ilze Kīns, keramikas pulciņš “Četri”,
Lauma Ozere, darbs “Baleta skolas audzēkne”, skolotāja Vineta Viziņa, keramikas pulciņš “Ripa”.

Sveicam audzēkņus un pedagogus!
Paldies arī keramikas pulciņa “Četri” audzēknei Almai Fenogenovai par dalību konkursā.

Konkursam iesniegti 1174 darbi no visas Latvijas!
Ar Valsts Izglītības satura centra (VISC) vērtēšanas komisijas lēmumu, tālāk ceļam uz 51. Starptautisko bērnu mākslas izstādi Čehijā, izvirzīti 126 mākslas darbi.

2023.gadā paiet 20 gadi, kopš UNESCO pieņēma Konvenciju par nemateriālā kultūras mantojuma saglabāšanu. 50.gadadienu svinēs arī organizācija “Starptautiskā deju padome” (“Apvienoto deju Nācija”). Ņemot to vērā, 51. Starptautiskajai bērnu mākslasizstādei-konkursam „LIDICE 2023”noteikta tēma – DEJA.

Deja ir kustību māksla, caur kuru var nodot stāstus, emocijas un noskaņojumu, neizmantojot vārdus – gluži kā tēlotājmākslā. Deja izsenis ir bijusi cilvēku saziņas līdzeklis, kultūras sastāvdaļa. Jau aizvēsturiskajā laikmetā cilvēki izpildīja rituālas dejas, lai nodrošinātu veiksmīgu medīšanu vai iegūtu savu dievu labvēlību. Laika gaitā deja ir kļuvusi par tautas svētku un arī teātra izrāžu sastāvdaļu. Cilvēki dejo kopā grupās, kolektīvos vai solo izpildījumā. Deja asociējas ar ritmu, mūziku un bieži vien ar skaistiem un izteiksmīgiem kostīmiem. Deju spilgtāku padara ne tikai dejotāji, horeogrāfi, scenogrāfi un mūziķi, bet arī gaismas efekti, ēnu spēles un deju zīmējumi. Piedāvātās apakštēmas: Kādas dejas tev patīk? Kāda mūzika iedvesmo dejot? Ar ko tu gribētu dejot vai kur tu gribētu dejot? Kā tu jūties dejojot? Kādas emocijas tu gribētu izteikt dejā? Vai daba un lietas var izpausties kustībā / dejā?
Laureātu saraksts – vērtēšanas komisijas protokols apskatāms tīmekļa vietnē www.intereses.lv .

Novēlam mūsu audzēkņiem veiksmi konkursa II kārtā!

Scroll to Top